2015. február 28., szombat

9 hónapos

Ma lett 9 hónapos a Bucilány. El sem lehet mondani, milyen gyorsan eltelt ez a pár hónap, közben meg annyi minden történt, egy icipici babából, aki csak evett-aludt-sírdogált, egy nagylány lett, aki önállóan intézi a kis dolgait, saját véleménye és akarata van, amit a maga módján a tudomásunkra is hoz, lassan felnő.

súlya: 10,5 kg-t is átlépte, van rajta husi, de egyáltalán nincs elhízva
hossza: na ez az, ami passz, egyszerűen mission impossible lemérni
fogak: már van 3, sanszos, hogy jön a 4. is, de megnézni nem engedi
pelenka: még van pár db 4-es, ha utána 5-re váltunk, mert már azért előfordulnak balesetek

Nagymozgások
Továbbra is áll, mászkál a bútorokba kapaszkodva, de nem nagyon látom, hogy a közeljövőben változás lenne, mert nem igazán próbál magától állni. Egyedüli újdonság, hogy megtanult kapaszkodva guggolni. Azt is mutogatom neki, hogy ha mászik le az ágyról, lehetőleg ne fejjel előre próbálkozzon, mert annak koppanás a vége, hanem a lábait és a popsiját rakja le először, de nem nagyon érdekli, anya úgyis elkapja...

Finommozgás
Nagyon ügyes, minden apró dolgot 2 ujjal felcsippent, megvizsgál, forgat. Ja, azt majdnem elfelejtettem, hogy a kiságyára felrakott 2 ikeás tároló közül a nagyobbat játékokkal együtt simán egy kézzel beemelte a kiságyába. Csak néztem, szóltam K-nak is, hogy nézze meg, mit csinál a kis törpe. Ma talán másodjára mutattam meg neki, hogy arccsapkodás helyett inkább simizzen (a szeretetet kimutatásának a legegyszerűbb módja, ha megcsapkodja a fejünket, igen, kiváltságos helyzetben vagyunk), aztán ma sikerült is, én meg persze mondtam is neki, hogy milyen ügyes, aminek annyira megörült, hogy elkezdett csapkodni, ördögi kör.

Beszéd
Egyre választékosabban dumál, sokszor be nem áll a szája. A legmenőbb még mindig a hööööö, de már mást is próbálgat, pl. baba, dada, nem, be (ez a de Bucis változata). Tegnap mondtam neki, hogy Bucikám, felhívjuk papát? Erre a legnagyobb természetességgel rávágta, hogy Nem! Meg tegnap fürdetésnél a leggyakrabban használt szavam a nem lett, mert folyamatosan felállt, ki akart mászni, elcsente a mosdatószivacsot, hogy vizet lopkodjon, a samponokat is megtámadta, úgyhogy katasztrófa volt. Mindig mondtam neki, hogy nem kéne, Bucikám, erre ő mindig mondta, hogy Be! (de). Patt-helyzet. Ja, és kb. 2 napja olyan hisztiket csinál, hogy az valami hihetetlen, rendesen vergődik is hozzá, ha valami nem az ő akarata szerint történik. Ilyenkor úgy csinálunk, mintha észre sem vennénk a kis műsorszámát, ez általában bejön és abbahagyja.     

Alvás
Továbbra is felébred éjszaka enni, de mostanra eljutottunk odáig, hogy legalább nem 11-éjfélkor alszik el este, hanem már általában 9-kor el tudom altatni. Napközben kétszer alszik, ha a kiságyban fektetem le, akkor még egy órát sem szokott, de ha vagy K, vagy én melléfekszem, akár 2 órán keresztül is képes durmolni. Ma sem volt ez másképp, 15:10-kor porszívó segítségével sikerült elaludnia (nem tudom, honnan jött ez a porszívó-függés, de úgy látszik, hogy ez kell ahhoz, hogy ellazuljon), majd felébredt 15:45-kor. Mire beértem (10 mp), már állt, kivettem az ágyra, kicsomagoltam a hálózsákjából, majd kukacmozgással megtett 20 cm-t és beájult. Önfeláldozóan melléfeküdtem, bár ezer dolgom lett volna, de ha visszatettem volna a kiságyba, egyből felébredt volna, ha meg egyedül hagyom az ágyunkon, biztos vagyok benne, hogy ébredés után fejjel előre zuhan a padlóra (mivel nem tud úgy felébredni, hogy ejtőzik meg relaxál még picit, neki egyből útra kell kelnie, mert annyi dolga van).Így szerelmesen összebújva aludtunk tovább, míg haza nem ért K (16:50), aki egyből odabújt mellénk. És ami ezután következett...a kisasszony úgy csinált, mint aki alszik, de közben somolygott magában, Oscar-t neki. De most komolyan, egy 9 hónapos tudatosan képes színészkedni?? Persze még miután azért rávigyorgott az apjára, még kétszer eljátszotta az alélt lányt, fenomenális.

Evés
Ez a gyerek utálja a pépes cuccokat, az szerinte csak átverés, elég nagy ő már ahhoz, hogy rendes felnőtt kajákat egyen. Nincs mit tenni, mindig koldul, szóval a megkóstolt ételek repertoárja elég széles skálán mozog. Imádja a húslevest, a kenyeret (tök mindegy, hogy milyen formában: magában, vajasan, sajtosan, melegszendvicsként), evett már párolt zöldségeket egészben (répa, brokkoli), gulyáslevesből a zöldség, petrezselymes krumpli, ma evett egy pici tojássárgáját meg májat. Nincs más választásom, ha azt akarom, hogy egyen a lány, akkor ilyeneket kell neki adnom, legalább nem lesz gond azzal, hogy a pépesről átálljunk a darabosra.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése